Вінниця
08.09.2024
13.83° C
Вгору

Наразі у Вінниці працюють 49 поліцейських офіцерів громади та діє вісім поліцейських станцій: деталі

Проєкт “Поліцейський офіцер громади” у Вінниці реалізується з метою розбудови безпекового середовища в місті. Головною ідеєю проєкту є налагодження тісного контакту та діалогу між поліцейськими та мешканцями. У місті діє вісім поліцейських станцій, які розташовані на перших поверхах будівель і є доступними для кожного мешканця. Поліцейські офіцери, які працюють в цих структурах, проживають у громаді, взаємодіють з місцевими жителями, вивчають їхні проблеми та потреби, що дозволяє оперативно реагувати на них.

В Україні цей проєкт затвердили у 2018 році. У Вінницькій міській територіальній громаді проєкт «Поліцейський офіцер громади» діє з 2021 року. Основним його завданням є дбати про безпеку та порядок. Запровадження посади поліцейських офіцерів – це черговий етап реформи Нацполіції, який має на меті появу свого роду аналогів американських шерифів, котрі завжди готові прийти на допомогу в складних ситуаціях. Кожний із шерифів має забезпечувати порядок на своїй території: реагувати на проблеми та потреби жителів, запобігати вчиненню правопорушень.

Перші офіцери громади у Вінницькій міській територіальній громаді почали працювати на приєднаних до міста територіях, зокрема в населених пунктах Вінницько-Хутірського та Стадницького округів. Тож поліцейські станції облаштували у Вінницьких Хуторах та Гавришівці.

Як зазначає т. в. о. заступника начальника ГУНП у Вінницькій області Віктор Ковальчук, з 2023 року поліцейські офіцери запрацювали безпосередньо і на території міста.

«Наразі Вінниця є першим і єдиним обласним центром в державі, де запроваджено інститут поліцейських офіцерів громади», – каже він.

Щоб це стало можливим, громада, відповідно до законодавства, мала забезпечити належні умови для роботи поліцейських офіцерів. Йдеться, наприклад, про обладнання, пальне для авто, а головне – приміщення.

У Вінниці управлінням комунальним майном займається департамент комунального майна міської ради, відтак саме його фахівці зайнялися пошуком відповідних приміщень для їхнього подальшого облаштування під поліцейські станції.

«Це було досить непросте завдання, адже потрібно було не лише знайти низку квадратних метрів, вони ще мали відповідати певним вимогам. Приміщення повинні бути зручними у розташуванні, тому підбиралися рівномірно в різних куточках міста. Також вони мають бути доступними для людей, адже до поліцейського офіцера може звертатися будь-хто: як літні люди, так і містяни з інвалідністю чи інші категорії маломобільних груп населення, – зазначає директор департаменту комунального майна міськради Андрій Петров. – Крім того, ця нерухомість має відповідати потребам самих поліцейським. Тому пошуком та підбором таких комунальних приміщень ми займалися спільно з ГУ Національної поліції у Вінницькій області та Вінницьким районним управлінням поліції».

За словами Андрія Петрова, так знайшли 12 підходящих об’єктів. Йдеться про приміщення за адресами: вул. Р. Скалецького, 33-В; вул. К. Широцького, 8; вул. Привокзальна, 2/1; просп. Космонавтів, 23; вул. С. Зулінського, 37; вул. Стрілецька, 31-А; вул. Шевченка, 2-А; вул. О. Антонова, 12-А; вул. М. Ващука, 16; вул. Немирівське шосе, 94-Є; вул. І. Богуна, 27-В; с. Гавришівка, вул. О. Августюка, 16.

«Відбір приміщень проводився шляхом оптимізації використання приміщень балансоутримувачами та/або орендарями. При цьому, як уже зазначалось, враховуючи необхідність забезпечення доступності для маломобільних груп населення, об’єкти відбирались лише на перших поверхах», – каже Андрій Петров.

Міська рада, як передбачає законодавство, взяла на себе зобов’язання не просто передати ці приміщення, а й належним чином відремонтувати їх. Як зазначають у департаменті правової політики міської ради, усі ці заходи виконували та виконують відповідно до Комплексної правоохоронної програми на 2022-2024 роки. Водночас при підготовці поліцейських станцій проводять роботи з енергозбереження. Загалом міська рада виділяла кошти для облаштування поліцейських станцій, виготовлення проєктно-кошторисної документації та проведення експертиз, а також на закупівлю обладнання, пального для автомобілів. Частина фінансового ресурсу спрямували й на придбання самих авто.

Проєкт «Поліцейський офіцер громади» реалізовують на території держави МВС України та Національною поліцією України за підтримки міжнародних партнерів.

«Кожен поліцейський офіцер громади забезпечений службовим автомобілем підвищеної прохідності марки Renault Duster за рахунок субвенцій громади та Національної поліції України, – розповідає т. в. о. заступника начальника ГУНП у Вінницькій області Віктор Ковальчук. – Усе це в комплексі забезпечить надання якісного поліцейського сервісу, вирішення соціально-побутових проблем мешканців громади, підвищення довіри до поліції зокрема та державницьких інституцій загалом. Варто зазначити, що завдяки дієвій співпраці поліції, громади та міжнародних партнерів на території Вінницької міської громади відкрили 10 поліцейських станцій і працюють 52 поліцейські офіцери громади. Безпосередньо у місті діє вісім станцій та працює 49 поліцейських офіцерів».

Коментарі у Facebook
Поділиться новиною
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin