Вінниця
19.09.2024
13.38° C
Вгору

Нові правила для українських магазинів: що зміниться?

Кабінет Міністрів України зобов’язав магазини адаптувати свої приміщення для людей з особливими потребами. Тепер в них з’являться пандуси та приберуть пороги, що не давали змоги потрапити всередину маломобільним групам людей.

Про це інформує Oboz.ua, посилаючись на повідомлення голови Комітету ВР з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.

Відповідну вимогу внесли до оновлених Правил торговельного обслуговування населення.

Тепер під час будівництва, реконструкції, реставрації або капітального ремонту торговельного приміщення мають бути враховані чинні державні будівельні норми. Тобто має бути забезпечена доступність торговельного приміщення для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення незалежно від його призначення і форми власності.

У Мінекономіки зазначили, що наразі в Україні налічується 2,7 млн осіб з інвалідністю (зокрема 156 тис. дітей). Таким чином, вони становлять 6,6% від загальної кількості населення. Попри це, забезпечити доступність магазинів для не вдавалося за допомогою:

  • ринкових механізмів – наявність чи відсутність інвалідності у покупців напряму не впливає на доходи бізнесу і тому не спонукає бізнес врегулювати питання пристосованості торговельних приміщень до потреб таких споживачів;
  • діючого регулювання – чинний Порядок провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування не передбачають пристосування торговельних приміщень до потреб осіб з інвалідністю та інших МГН.

Тому нові правила мають впорядкувати питання вимог до торговельного обслуговування. Як каже Гетманцев, саме по собі це питання непросте, адже потрібно знайти “золоту середину”, щоб:

  • встановити такі вимоги, які будуть необтяжливими з погляду їх дотримання для торговців (за даними Держстату, у 2023 році оптовою та роздрібною торгівлею займалися майже 77,6 тис. суб’єктів господарювання, зокрема – близько 74,7 тис. малих підприємств, серед яких 66,1 тис. мікропідприємств);
  • забезпечити ефективне задоволення захисту прав мільйонів українців, які у відносинах з торговельними закладами мають статус споживачів.
Коментарі у Facebook
Поділиться новиною
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin