Вінниця
26.11.2024
-1° C
Вгору

Як донести свою думку так, щоб вас почули?

З огляду на короткий період концентрації сучасної людини, очікування уваги аудиторії протягом тривалого часу є нереалістичним. Дана стаття присвячена тому, як структурувати свої виступи так, щоб донести інформацію швидко та чітко.

ТОП-7 способів спілкуватися ефективно

Готуйся завчасно

Говорити коротко без попередньої підготовки – майже нереально. Перед будь-якою важливою зустріччю зберися з думками і зроби кілька нотаток про те, що хочеш сказати. Якщо тобі потрібно презентувати проект або щось в такому дусі, напиши не тільки тези промови, а й можливі запитання і відповіді на них. Затяжний звук «е-е-е-е» ще ні в кого не викликав вогник у очах.

Візуалізуй свої думки на слайдах

Якщо інформації багато і ти відчуваєш, що доносити її лише голосом – справа невдячна, зроби презентацію. Вона допоможе і публіку розважити, і час твого монологу скоротити.

Зведи свою основну ідею до одного речення

Уяви, що їдеш у ліфті і маєш тільки 10 секунд, щоб презентувати ідею свого стартапу уявному інвестору. Як ти використаєш цей час? Що зацікавить інвестора у твоїй ідеї? За цим же принципом варто будувати і публічні виступи. Переконайся, що точно привертаєш увагу аудиторії до найголовнішого. Твоя наскрізна ідея повинна чітко прослідковуватися.

Використовуй структуру PREP:

  • Point – коротко виклади свою позицію
  • Reason – обґрунтуй її причину
  • Evidence – наведи докази на підтвердження
  • Point – закінчи, повторивши позицію (точку зору).

Ця схема допоможе, якщо треба говорити швидко і без попередньої підготовки.

Використовуй фрази-маркери і фрази-містки

У письмовій мові це заважає розвитку думки, а в усній – допомагає донести свою думку і дає зрозуміти аудиторії, чого ти від неї хочеш. Фрази-маркери використовуй для привернення уваги. Наприклад, «Зверніть увагу!», «Справа в тім, що…». Фрази-містки – для зміни теми чи напрямку дискусії. До них відносяться «Мені складно говорити про…, але я можу сказати, що…», «Перш ніж ми закінчимо цю тему, хочу додати…».

Проаналізуй потенційну аудиторію

Але не за гендером чи віком, а за тривогами і бажаннями. Що хвилює цих людей? Яку проблему вони намагаються вирішити? І найголовніше – яку їх потребу ти задовольняєш своєю промовою? Як твоя інформація полегшить цим людям життя?

Задавай питання

Така навичка допоможе тобі навчитися слухати. Запитувати можна таким чином:

  • «Що ви думаєте про мої слова?»
  • «Яке рішення, на вашу думку, буде найкращим?»
  • «Що б ви додали або змінили?»
  • «Які ваші враження від…?»
  • «Що залишилося нез’ясованим?»
  • «Що незрозуміло?»

Джерело: Stud-point.

Коментарі у Facebook
Поділиться новиною
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin