Що робити, якщо вам відмовили у безоплатному лікуванні?
Громадяни України неодноразово зіштовхуються з відмовами у наданні безоплатної медичної допомоги в лікарняних закладах.
Про це інформує Судово-юридична газета, посилаючись на роз’яснення Голови Комітету з питань здоров’я нації Михайло Радуцький.
Деякі громадяни не знають, які послуги у державних та комунальних медичних закладах надаються безоплатно, тому не можуть відстоювати свої права.
“Програма медичних гарантій забезпечує пацієнтів безоплатним лікуванням, включно з обстеженням та ліками. Проте трапляються випадки, коли в лікарні відмовляють у безоплатному лікуванні”, – зазначив Радуцький.
Також він навів приклади можливих порушень:
– вимагають кошти за послуги, які гарантовані Програмою медичних гарантій
– вимагають купити ліки чи розхідні матеріали (стерильні набори, рентгенівські плівки тощо)
– примушують сплатити так званий “благодійний внесок”
– відмовляють у виписці Е-рецепту за програмою «Доступні ліки».
Алгоритм дій у таких ситуаціях:
– звернутися до керівника або власника медичного закладу
– якщо це не допомогло, подати скаргу до НСЗУ
“Важливо знати, що на кожну скаргу реагують. Строк її розгляду – 30 робочих днів, але найчастіше це займає до 10 робочих днів”, – наголосив Михайло Радуцький.
При подачі скарги треба вказати наступне:
- прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження (якщо скаргу подає третя особа, то документи, які підтверджують ваше право представляти інтереси іншої особи)
- дату події
- назву лікарні включно з кодом ЄДРПОУ (якщо є можливість його дізнатися)
- посаду, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка вимагала оплату або відмовила у наданні медичної послуги
- деталі ситуації
- суму коштів, яку витратили або яку вимагали (додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги, які довелося купити власним коштом)
- контакти для зв’язку.
Також подати скаргу безпосередньо до НСЗУ можна через електронну форму на офіційному сайті, за безоплатним номером 16-77, надіславши лист електронною поштою [email protected] або звичайною поштою (проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073), написавши звернення на особистому прийомі громадян.