У Вінницькій міськраді детально вивчать кожну статтю, як ростуть витрати на транспорт
Вінницькі перевізники на межі виживання, пандемія, підвищення мінімальної зарплати, та зростання вартості на медичне та техобслуговування неабияк вплинули на їх прибутки. Наразі єдиний вихід для них – підвищення вартості проїзду. Про це йдеться у сюжеті Віти.
На зібрання вінницьких перевізників бригадир “23” та “2” маршрутів Олександр Юськов прийшов неабияк стурбовано. Каже минулий рік для нього став аж надто проблемним. Тримався як міг та зрештою довелось прощатись з працівниками.
“Водіїв скоротили, в мене було два водія, машину одну продали, один на швидку працювати пішов, інший за кордон”, – ділиться проблемами приватний перевізник Олександр Юзьков.
Із такою ситуацією зіштовхнулося більшість перевізників. Під час пандемії їм вдалося втриматись на плаву, ледь витягують витрати по обслуговуванню маршруток, а їздити змушені напівпорожніми, бо ж стоячі пасажири під забороною.
“У нас є такі перевізники, які відмовляються виходити на маршрут, тому що не можуть утримувати транспорт, оплачувати зарплати водіям, заробляти гроші для своїх родин”, – зауважує голова асоціації приватних перевізників “МАРШРУТ” Олександр Гота.
В ціні піднялось все що стосується перевезень, окрім вартості проїзду для пасажирів: підстрибнули страховка, паливно-мастильні матеріали, обслуговування, мінімальна зарплата водіїв, а ще щоденний тех та медогляд. До всього машину треба мити дезінфікувати та періодично оновлювати салон.
“П’ять років тому гума коштувала по 800 гривень, сьогодні – п’ять тисяч. Вартість зросла практично у вісім разів. Акумулятор раніше триста гривень, а сьогодні три тисячі. Ми просто не витягуємо, старалися для людей стримати ціну. У 1986 році, вартість квитка становила 20 копійок, буханка хліба 16 копійок. Сьогодні хліб по 16 гривень, а ми їздимо по 5 гривень”, – жаліється перевізник Володимир Стрюк.
Востаннє вартість проїзду переглядали більше двох років тому. У 2018 порахували, аби покрити всі витрати і отримати мінімальний дохід, пасажири мали б заплатити майже 8 гривень. Але вони дослухались до рекомендації фахівців міськради та встановили вартість поїздки у 6 та 5 гривень. Нині ж економічна криза поставила маршрутників на межу виживання.
“Я звернувся до бухгалтерів та економістів і мені зробили розрахунки на два маршрути. І по всім розрахункам вартість проїзду становить 12 гривень. Всі ці дані віддамо міській владі”, – розповідає голова асоціації приватних перевізників “МАРШРУТ” Олександр Гота.
Директор департаменту економіки та інвестицій міськради Максим Мартьянов розповів, як будуть розглядати звернення перевізників:
“Ми проведемо ретельний аналіз усіх складових витрат, які озвучують перевізники, проаналізуємо тарифи, які запропонували перевізники на предмет її економічної обґрунтованості, детально вивчимо кожну статтю, як ростуть витрати, на скільки вони правильно зазначені та після того виконавчий комітет зможе прийняти рішення щодо встановлення нового тарифу і його розмірів”.
Тим часом Держстат оприлюднив дані щодо вартості проїду у громадському транспорті у всіх областях України. Згідно з ними за минулий рік в більшості регіонів вона суттєво зросла. У Львівській та Чернівецькій на 30%, у Дніпропетровські на 50, а в Житомирській на 70 відсотків. Вінниччина у цьому рейтингу пасе задніх із показником -2,3%.