Як донести свою думку так, щоб вас почули?
З огляду на короткий період концентрації сучасної людини, очікування уваги аудиторії протягом тривалого часу є нереалістичним. Дана стаття присвячена тому, як структурувати свої виступи так, щоб донести інформацію швидко та чітко.
ТОП-7 способів спілкуватися ефективно
Готуйся завчасно
Говорити коротко без попередньої підготовки – майже нереально. Перед будь-якою важливою зустріччю зберися з думками і зроби кілька нотаток про те, що хочеш сказати. Якщо тобі потрібно презентувати проект або щось в такому дусі, напиши не тільки тези промови, а й можливі запитання і відповіді на них. Затяжний звук «е-е-е-е» ще ні в кого не викликав вогник у очах.
Візуалізуй свої думки на слайдах
Якщо інформації багато і ти відчуваєш, що доносити її лише голосом – справа невдячна, зроби презентацію. Вона допоможе і публіку розважити, і час твого монологу скоротити.
Зведи свою основну ідею до одного речення
Уяви, що їдеш у ліфті і маєш тільки 10 секунд, щоб презентувати ідею свого стартапу уявному інвестору. Як ти використаєш цей час? Що зацікавить інвестора у твоїй ідеї? За цим же принципом варто будувати і публічні виступи. Переконайся, що точно привертаєш увагу аудиторії до найголовнішого. Твоя наскрізна ідея повинна чітко прослідковуватися.
Використовуй структуру PREP:
- Point – коротко виклади свою позицію
- Reason – обґрунтуй її причину
- Evidence – наведи докази на підтвердження
- Point – закінчи, повторивши позицію (точку зору).
Ця схема допоможе, якщо треба говорити швидко і без попередньої підготовки.
Використовуй фрази-маркери і фрази-містки
У письмовій мові це заважає розвитку думки, а в усній – допомагає донести свою думку і дає зрозуміти аудиторії, чого ти від неї хочеш. Фрази-маркери використовуй для привернення уваги. Наприклад, «Зверніть увагу!», «Справа в тім, що…». Фрази-містки – для зміни теми чи напрямку дискусії. До них відносяться «Мені складно говорити про…, але я можу сказати, що…», «Перш ніж ми закінчимо цю тему, хочу додати…».
Проаналізуй потенційну аудиторію
Але не за гендером чи віком, а за тривогами і бажаннями. Що хвилює цих людей? Яку проблему вони намагаються вирішити? І найголовніше – яку їх потребу ти задовольняєш своєю промовою? Як твоя інформація полегшить цим людям життя?
Задавай питання
Така навичка допоможе тобі навчитися слухати. Запитувати можна таким чином:
- «Що ви думаєте про мої слова?»
- «Яке рішення, на вашу думку, буде найкращим?»
- «Що б ви додали або змінили?»
- «Які ваші враження від…?»
- «Що залишилося нез’ясованим?»
- «Що незрозуміло?»
Джерело: Stud-point.