«Лікують» громадський транспорт, що потребує відновлення: історія майстрів тролейбусного депо
Загалом на території депо розташовано два основні цехи: технічного обслуговування і цех планових ремонтів та три додаткові: агрегатний, електричний, токарний та ремонтно-заготівельний.
«Майстри нашого депо проводять три види технічного обслуговування. Щоденно, перш ніж випустити тролейбуси за їхніми маршрутами, наші фахівці перевіряють гальма, систему керування, а також зовнішнє та внутрішнє освітлення. Раз на тиждень перевіряємо регулювання дверей, світлових приладів, систем управління, або ж за скаргами водіїв. Також, що 20 тисяч кілометрів пробігу проводимо ревізійний ремонт, або заміну деталей за необхідності. Тобто постійно працюємо, щоб підтримувати їх в робочому стані», – розповідає інженер тролейбусного депо Микола Мрачковський.
У цеху планових ремонтів – роботи найбільше. Саме тут працівники транспортної компанії збирають низькопідлогові з автономним ходом тролейбуси VinLine, які з 2019 року стали транспортною родзинкою нашої громади. Титанічну працю вкладають ці ж фахівці в те, щоб підтримувати в робочому стані найстарші тролейбуси. Дбайливого догляду команди робітників депо вимагають ЗІУ-9, яким понад 30 років. Також тут продовжують життя і «Богданам».
«У кількості 40-ка одиниць вони почали курсувати за різними маршрутами міста у 2013 році. Чим старший за віком рухомий склад, тим більш значних вкладень потребує його утримання в депо та експлуатація на лінії. Мова не лише про серйозне подорожчання світла. Адже 80% електроенергії компанія використовує на перевезення пасажирів електротранспортом. 20% – це забезпечення роботи технічних служб. Це і витратні матеріали: запчастини, мастило, шини, акумулятори та багато іншого», – каже директор Вінницької транспортної компанії Олександр Нечаєв.
Над тим, щоб пасажири вінницьких тролейбусів подорожували містом в безпечних та комфортних умовах, в цехах працює невеличкий «десант» професіоналів компанії. Майстри мають не лише великий досвід роботи, адже кожен тут працює по кілька десятиліть, а ще й поважний вік.
Діагностують обсяг робіт, знімають обшивку кузова. Потім розбирають начиння: замінюють дефектні елементи каркаса кузова, систему керування переднього і заднього мостів, генератор, компресор, кабельну мережу, тяговий двигун. Паралельно з цим ремонтують агрегати.
Половину свого життя віддав ремонту двигунів Анатолій Мельник. Працює в компанії слюсарем-електриком. Намозолені робочі руки чоловіка ні на хвилину не випускають деталі, які виточує на станку.
«Цей цех у нас, як реанімація лікарні. Робота є, не вистачає ще рук, які будуть працювати. Адже за роки війни кількість моїх колег по цеху зменшилась втричі. Коли вийшов з ладу двигун, ми його розбираємо, лагодимо перемотку, робимо йому капітальний ремонт. Відновлюємо компресори, струмоприймачі, високо- та низьковольтну апаратуру» – каже слюсар-електрик.
Після проведення підготовчих робіт, металеву обшивку каркаса замінюють на пластикову. Вона не буде іржавіти та слугуватиме довше. В салоні постелять нову підлогу. Потім фарбують. У вже відремонтований кузов тролейбуса, вмонтують світлові прилади.
Перш ніж випустити тролейбус на маршрут, його обкатують на лінії: в роботі перевіряють всі системи.
На капітально-відновлювальні роботи однієї машини майстри витрачають майже місяць. Це продовжуєє термін експлуатації тролейбуса на 5 років. Працівники депо здійснюють колосальну щодо обслуговування тролейбусів, аби створити безпечні та комфортні умови для вінничан під час користування муніципальним транспортом. З 2023 року більшу частину вже «поставили на колеса», а це 28 «Богданів».