Безпечне Користування Онлайн-Банкінгом: Рекомендації Та Практичні Поради
Незалежно від того, чи ви йдете на роботу, чи їдете у відпустку, безпека має бути вашим пріоритетом номер один, коли мова йде про доступ до онлайн-банкінгу. В умовах, коли шахраїв, хакерів та ризиків стало більше, ніж будь-коли, збереження вашого рахунку в безпеці та конфіденційності є обов’язковою умовою. Ось кілька порад, які допоможуть вам підвищити безпеку користування онлайн-банкінгом.
1. Обирайте надійні та унікальні паролі
Ваш пароль може створити лазівку для хакерів, навіть якщо ви цього не усвідомлюєте.
Ось кілька порад щодо створення надійних паролів для банківських операцій в Інтернеті:
- Обирайте довші паролі, наприклад, фрази, а не окремі слова
- Використовуйте поєднання великих і малих літер
- Використовуйте цифри та спеціальні символи
- Уникайте поширених послідовностей, таких як «1234»
- Не використовуйте особисту інформацію, таку як ваше ім’я, імена домашніх тварин, дата народження тощо.
2. Ніколи не користуйтеся незахищеним громадським Wi-Fi
Громадський Wi-Fi зручний, коли вам потрібно залишатися на зв’язку в дорозі, але ви не можете розраховувати на його безпеку. Якщо вам необхідно отримати доступ до інтернет-банкінгу або мобільного банкінгу через публічну мережу Wi-Fi, ось кілька порад, які допоможуть вам убезпечити себе.
Вимкніть загальний доступ до файлів. Дізнайтеся, як це зробити у вашій операційній системі.
Подумайте про використання віртуальної приватної мережі (VPN). Це створює приватну мережу, доступ до якої маєте лише ви. Ви можете налаштувати VeePN на своєму мобільному пристрої або ноутбуці за допомогою VPN-сервісу. Це забезпечить додатковий рівень конфіденційності та безпеки вашого Інтернет-з’єднання.
Користуйтеся безпечними сайтами. Шукайте в URL-адресі сайту «https», який викликає значок замка у вашому браузері.
3. Увімкніть двофакторну аутентифікацію
Двофакторна або багатофакторна аутентифікація може додати другий рівень перевірки безпеки при вході до вашого облікового запису в онлайн- або мобільному банкінгу. Спочатку ви вводите своє ім’я користувача та пароль, а потім проходите другу перевірку безпеки. Наприклад, вам може знадобитися ввести спеціальний код, підтвердити свій обліковий запис за допомогою автоматичного телефонного дзвінка, використати біометричну верифікацію або ідентифікувати зображення.
4. Підпишіться на банківські сповіщення
Банківські сповіщення повідомляють вас про певні дії. Ви отримуєте майже миттєві сповіщення про будь-яку потенційно шахрайську або підозрілу активність. Часто можна отримувати сповіщення на електронну пошту або текстові повідомлення.
Якщо ви отримали сповіщення та підозрюєте шахрайські або підозрілі дії, негайно зверніться до свого банку або кредитної спілки та змініть паролі до онлайн- та мобільного банкінгу.
5. Остерігайтеся фішингових шахрайств
Фішинг – один з найпоширеніших методів, який використовують злодії, щоб отримати доступ до особистої та фінансової інформації. Цей вид шахрайства зазвичай полягає в тому, щоб обманом змусити вас розкрити свою інформацію. Наприклад, ви можете отримати електронного листа, який виглядає як лист від вашого банку, з повідомленням про те, що ви повинні увійти до свого облікового запису та оновити свої дані.
6. Обирайте надійні фінансові додатки
Фінансові додатки, в тому числі додатки для мобільного банкінгу, можуть допомогти з банківськими операціями, оплатою рахунків, грошовими переказами та покупками. Але вони не є однаково безпечними.
Якщо ви плануєте використовувати мобільний додаток вашого банку, переконайтеся, що ви використовуєте його офіційний додаток. Найкращий спосіб зробити це – завантажити додаток з веб-сайту вашого банку. Якщо ви завантажуєте додаток з App Store або Google Play, переконайтеся, що він легальний, перевіривши інформацію про розробника та прочитавши відгуки.