Україна підписала «транспортний безвіз» з Євросоюзом
Учора, 29 червня, у французькому Ліоні Україна підписала з ЄС Угоду про вантажні перевезення автомобільним транспортом, відому також як «транспортний безвіз».
Про це повідомляє Міністерство інфраструктури України.
Угода скасовує необхідність отримання дозволів українськими перевізниками для двосторонніх і транзитних перевезень в ЄС. Також вона дозволяє уникнути зупинки експорту нашої продукції через пункти пропуску.
Як зазначає прем’єр-міністр Денис Шмигаль, на практиці це означає:
- ЄС визнаватиме українські водійські права;
- українським перевізникам більше не потрібні дозволи для в’їзду в ЄС. Ця проблема раніше гальмувала українські експортні можливості;
- разом зі скасуванням мит і тарифів на українські товари угода дає українському бізнесу економію в десятки мільйонів доларів та відкриває для української продукції нові можливості на європейських ринках.
«Сьогодні ми зробили ще один крок до фактичного членства в Євросоюзі. Вдячний європейським партнерам за готовність оперативно приймати настільки важливі рішення. Для нас така співпраця вкрай необхідна в умовах переорієнтації логістики на західні кордони.
Домовитися про укладання цієї Угоди нам вдалося в максимально короткі терміни — переговори стартували восени минулого року. Розуміючи складну логістичну ситуацію в Україні, зумовлену блокадою морських портів та пошкодженням транспортної інфраструктури, європейські колеги синхронно рухалися нам назустріч та значно прискорили процес узгодження угоди.
Продовжимо працювати над якнайшвидшою транспортною інтеграцією в ЄС. Продовольча криза, яка наразі розгортається, є яскравим доказом того, що така інтеграція в інтересах не тільки України, але й всієї світової спільноти», – заявив Александр Кубраков, Міністр інфраструктури України.
Термін угоди складає 1 рік з можливістю пролонгації, а тимчасово набирає чинності уже з сьогоднішнього дня. На постійній основі Угода запрацює після завершення усіх ратифікаційних процедур.
В умовах повномасштабної війни та блокування українських портів, обсяг експорту автомобільним транспортом і, як наслідок, потреба у дозволах на міжнародні перевезення по деяким напрямам зросли у кілька разів.
У перший місяць повномасштабного вторгнення команді Міністерства інфраструктури вдалось досягти домовленостей про тимчасове скасування дозволів на вантажні автоперевезення з 12 країнами ЄС (Австрія, Угорщина, Італія, Латвія, Естонія, Болгарія, Німеччина, Данія, Литва, Румунія, Греція та Словаччина).