Оновлена процедура бронювання військовозобов’язаних працівників: подробиці
Ідея в тому, щоб змінити підходи до бронювання – зробити їх більш зрозумілими та прозорими.
Бізнес обговорив питання оновленої процедури бронювання військовозобов’язаних працівників.
Про це повідомляє Європейська Бізнес Асоціація.
У четвер, 21 грудня, бізнес Європейської Бізнес Асоціації зустрівся із заступником міністра економіки Ігорем Фоменком задля обговорення питання бронювання працівників та оновленої процедури бронювання.
Наразі Міноборони готуються пакетні зміни і одна з пропозицій – оновлена процедура бронювання. Вона ще не узгоджена та формується, проте, як тільки вона та її окремі елементи (мобілізація, бронювання, відпустки військовослужбовцям, тощо) буде погоджено – деталі буде анонсовано. Ідея в тому, щоб змінити підходи до бронювання – зробити їх більш зрозумілими та прозорими.
Варто зауважити, що е-бронювання вже також було напрацьовано та направлено на погодження. Проте, з урахуванням того, що всі процедури концептуально можуть змінитися, як тільки буде прийнято нове бачення, всі пропозиції бізнесу і до е-бронювання буде адаптовано. Але від е-бронювання країна жодним чином не відмовляється. Це буде експериментальний проект, терміном, ймовірно, на два роки (паперові бронювання також будуть залишатись).
В контексті чинної системи бронювань, було зазначено кілька аспектів. Так, йшлося про те, що забронювати можна до 50% від військовозобов’язаних (на місяць бронюються ті, у кого є неточності в даних (тобто, вони потребують уточнення) і на шість місяців – у кого все в порядку; якщо людина не стоїть на військовому обліку – вона заброньованою бути не може). Куди звертатись для бронювання (до центрального органу влади чи до місцевої) залежить, в більшості своїй, від сфери. Бронювання підприємству надається на час поки його визначено критично важливим (наразі такий статус дається на один рік). Коли підприємство продовжує статус критичності, тоді і перебронювання відбувається. Щодо затримок з погодженнями бронювань, доцільно вести комунікацію як з Мінекономіки, так і з Генштабом, але бронювання продовжують погоджуватись. Тож, сподіваємось, цифровізація частково прибере цю ситуацію.
Щодо перевірки інформації про військовозобов’язаних в “Дія”, Фоменко пояснив, що є така система “Оберіг”, через яку інформація переводиться з паперового в електронний варіант. Наразі Міноборони та Мінцифри кинули всі сили для внесення інформації в “Оберіг”. І там можна буде перевіряти свої військово-облікові дані з обмеженим доступом. Однак, про терміни поки говорити важко.
Лунала також інформація, що списки військовозобов’язаних потрібно буде погоджувати в ТЦК. Заступник міністра економіки підтвердив, що такі ініціативи від Міноборони поступали, проте Мінекономіки їх не підтримало.