Як вберегти дитину від небезпек в Інтернеті: поради від поліцейських
Підвищеної уваги завжди потребують підлітки, оскільки це період формування самооцінки, інтересів, моральних та соціальних цінностей, потреб в спілкуванні. Нині діти активно користуються різними ґаджетами і завдання дорослих навчити їх робити це безпечно.
Про це пише ГУНП у Вінницькій області.
Батьки, опікуни, піклуваники, під час спілкування з дитиною про безпеку у кіберпросторі:
– говоріть з дитиною про небезпеки в інтернеті, з якими вони можуть стикатись (наслідки листування з незнайомцями, фішингові сайти, фейкові повідомлення, загрозливі посилання чи шахраїв);
– домовтесь із дитиною про правила користування ґаджетами (встановіть функцію “екранний час”, навчіть дитину робити гімнастику для очей, допоможіть дитині правильно налаштувати яскравість екрану, робити перерви аби зняти зорове напруження);
– знайте про додатки, ігри, вебсайти, соціальні мережі, якими користується дитина, та їхню відповідність віку;
– допомагайте розвивати критичне мислення, вчіть робити аргументований вибір та нести відповідальність за наслідки цього вибору або дії.
Поясніть дитині що:
– нікому не треба надсилати свої фото приватного характеру. Якщо все ж вже надіслали свої світлини, а у відповідь надходять повідомлення про залякування чи шантаж – не боятись розповісти батькам;
– не всі посилання є безпечними. Шахраї можуть видавати себе за користувачів, які нібито дарують «прокачений» аккаунт або просять перейти за посиланням, обіцяють гроші за посталену вподобайку.
У разі, якщо дитина стала жертвою будь-яких проявів насильства, експлуатації, вербування або маніпуляцій у кіберпросторі, варто одразу звертатися до поліції за номером 102 або надіслати повідомлення про правопорушення до кіберполіції – https://ticket.cyberpolice.gov.ua/
Крім цього, психологічну допомогу та підтримку можна отримати за номерами телефонів:
– національна гаряча лінія з питань протидії насильству та захисту прав дитини (пн – пт, з 12:00 до 16:00): 0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних), 16 111 (безкоштовно з мобільних);
– онлайн-консультація для підлітків у Teenergizer;
– чатбот у Telegram і Viber допоможе дізнатися, куди звертатися по допомогу.