Вінниця
25.11.2024
-5.33° C
Вгору

Про роботу департаменту освіти у 2022 році

У п’ятницю, 24 лютого, директорка департаменту освіти розповіла про освітянський 2022 рік.

Протягом 2022 року ввели в експлуатацію новий корпус дитячого садочку №16, відремонтувати та облаштувати укриття у 24 садочках. Для 105 дітей з особливими освітніми потребами у 34 закладах дошкільної освіти забезпечили функціонування 60 інклюзивних груп. Такі дані озвучили на черговому засіданні виконавчого комітету Вінницької міської ради у четвер, 23 лютого.

Підбиваючи підсумки 2022 року в сфері освіти ВМТГ, директорка департаменту освіти ВМР Оксана Яценко зазначила, що з врахуванням воєнного стану та потреб мешканців громади у якісній та доступній дошкільній, загальній середній, позашкільній та професійно-технічній освіті проведено низку заходів, спрямованих на забезпечення діяльності освітньої галузі громади в умовах війни.

У закладах дошкільної освіти різних типів та форм власності виховують понад 18 тисяч дітей. У 2022 році до комунальних закладів дошкільної освіти зарахували 4297 дітей, з яких 215 дітей-переселенців. Для забезпечення якісних освітніх послуг у дошкільній освіті, у 2022 році введено в експлуатацію новий корпус закладу дошкільної освіти №16, розрахований на 9 груп. Також відкрито ще одну групу в садочку №33. З 1 вересня 2022 року Деснянський заклад освіти, до складу якого входили початкова школа та садочок перепрофільовано у заклад дошкільної освіти. У Вінницько-Хутірському ліцеї діти дошкільного віку переведені до Вінницько-Хутірського садочка, в якому створено сучасне освітнє середовище.

Інклюзивність

Для 105 дітей з особливими освітніми потребами у 34 закладах дошкільної освіти забезпечено функціонування 60 інклюзивних груп, введено 60 ставок асистента вихователя. Для кожної дитини, яка навчається за інклюзивною формою, розроблені індивідуальні програми розвитку, надаються корекційно-розвиткові послуги.

З кожним роком збільшується мережа інклюзивних класів у школах громади. Станом на вересень 2022 року у 33-ох закладах загальної середньої освіти в 224-ох класах 285 дітей з особливими освітніми потребами навчаються за інклюзивною формою. У Вінницькому ліцеї № 16 функціонує спеціальний клас для дітей з порушеннями зору. Для забезпечення якісного освітнього процесу введено 223 ставки асистента вчителя.

Інклюзивна освіта, навіть в умовах війни, залишається пріоритетним напрямком. У громаді функціонують два інклюзивно-ресурсних центри, фахівцями яких у 2022 році проведено 5 вебінарів для педагогів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами та 12 онлайн-тренінгів в рамках проєкту, реалізованого ЮНІСЕФ. Окрім того, фахівці центрів здійснили комплексні психолого-педагогічні оцінки, провели корекційно-розвиткові заняття та надали консультації батькам дітей з ООП.

Укриття

В умовах воєнного стану обов’язковою вимогою для організації безпечного освітнього процесу в звичайному очному форматі є наявність укриття. У 2022 році відремонтували та облаштували укриття у 24 ЗДО:

  • поточний — у 4 садочках
  • капітальний — у 20.

Для облаштування укриттів для 25 ЗДО придбали 25 генераторів. Крім того, для облаштування укриттів у 29 ЗДО придбали все необхідне обладнання та інвентар.

Конкурси та олімпіади

Незважаючи на воєнний стан, у 2022 році провели Всеукраїнські учнівські олімпіади з навчальних предметів. Із 12 тисяч учасників шкільного етапу 1333 учнів взяли участь в міському етапі. Право участі в обласному етапі вибороли 498 учнів. 57 учнів із 155 учасників стали переможцями обласного етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка та Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика. Через воєнні дії в Україні, спричинені широкомасштабним вторгненням росії у 2022 році, замість ЗНО введено національний мультипредметний тест у комп’ютерному форматі. За його результатами 12 випускників шкіл нашої громади отримали 200 балів з трьох предметів, 34 – з двох і 105 – з одного. У 28 закладах є 200-бальники хоча б з одного предмета.

Протягом 2022 року художні колективи «Барвінку», ансамблю танцю «Радість» Палацу дітей та юнацтва провели низку благодійних концертних турів по країнах Європи з метою збору коштів на підтримку Збройних Сил та популяризації України на міжнародному рівні. У червні 2022 року вихованці гуртка «Дизайн-мода» Палацу дітей та юнацтва влаштували благодійний показ авторських колекцій «Коли закінчиться війна», усі зібрані кошти було передано на закупівлю автомобіля для ЗСУ.

«Війна, яку розв’язала росія проти нашої держави, ще більше підтвердила те, що національно-патріотичне виховання підростаючого покоління є пріоритетним напрямом роботи закладів освіти. Упродовж року проведено: патріотичний фестиваль імені Героя України Максима Шимка, патріотичний марафон, присвячений Дню українського Козацтва та Дню захисників та захисниць України, «Акцію єднання» зі створення колекції альбомів з малюнками на патріотичну тематику, які передані до Музею історії Вінниці, відеочелендж «Vypusknyky_2022_Peremoga», фоточелендж «Вишиванка – наш генетичний код!», — зазначила директорка департаменту освіти ВМР Оксана Яценко.

Також вона додала, що після початку війни реалізація міжнародної ініціативи «Громада дружня до дітей та молоді» не припинилась, проте план дій змінився з огляду на потреби та інтереси дітей у воєнний час. Наразі у Вінницькій громаді спільно з Представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) реалізується пілотний проєкт «Громада, дружня до дітей та молоді: дбаємо, підтримуємо, перемагаємо!». З лютого 2022 року у нашій громаді опікуються та дбають не тільки про юних вінничан, а ще й про дітей із сімей вимушених переселенців.

«Покоління непереможних: UA»

Протягом жовтня-листопада 2022 року у 28 школах реалізували проєкт «Покоління непереможних: UA», спрямований на забезпечення прав та інтересів постраждалих від воєнних дій дітей та учнівської молоді з-поміж вінничан та ВПО. Заходами проєкту охопили понад 5700 учнів, майже 900 з яких – з числа переселенців. Для дітей, які перебувають на території України, дуже важливо організувати підтримку, психологічне розвантаження та відпочинок. Саме з цією метою, дякуючи Муніципалітету нашого міста-побратима Кельце, для дітей Вінницької громади у червні-серпні 2022 року реалізовали спільний проєкт Келецького муніципалітету та Вінницької міської ради «Кельце Кемп для Вінниці, Свєнтокшиське 2022», у рамках якого 188 активістів шкільного життя, дітей соціально вразливих категорій, обдарованих учнів, юних спортсменів відпочили, поспілкувались з польськими однолітками, відвідали історичні місця Свєнтокшиського воєводства.

Вільна українська

Враховуючи прагнення українців остаточно відмежуватися від ворожої мови та удосконалити рівень володіння українською, з ініціативи міського голови департаментом освіти у співпраці з громадською організацією «Навчай українською» у 2022 році започатковали проєкт «Вільна українська» – курси розмовної української мови , метою яких є допомогти всім охочим подолати психологічний бар’єр в опануванні рідної мови.

Проєкт охопив близько 400 дітей та дорослих з-поміж внутрішньо переміщених осіб та вінничан. До викладання курсів було залучено близько 100 вчителів-філологів закладів загальної середньої освіти. У 2 етапи протягом 3 місяців відбувалися заняття на базі 13 комунальних закладів міста.

Діти-переселенці

Освітяни Вінницької громади з перших днів війни надають всебічну підтримку та допомогу дітям, постраждалим від збройної агресії російської федерації. Так, у серпні минулого року для майбутніх першокласників та учнів 1-4-х класів дітей з Маріуполя, які втратили можливість навчатися з 24 лютого, організували заняття для вивчення пропущеного матеріалу.

У рамках всеукраїнського проєкту ЮНІСЕФ спільно з вінницькими освітянами для 395 учнів 1-4-х класів з числа ВПО та мешканців ВМТГ- дітей з ООП і дітей з вразливих категорій провели двотижневий тестово-адаптативний курс навчання з математики та мови на базі 6 шкіл нашої громади. З березня 2022 року для дітей із сімей ВПО, які проживали у Центрах тимчасового перебування переселенців, провели Марафон креативного дозвілля, головною метою якого була психологічна підтримка дітей через залучення їх до занять у творчих і спортивних гуртках, інтерактивних іграх та програмах.

Незважаючи на воєнні виклики, упродовж року заклади освіти громади продовжили міжнародну співпрацю.

«Зараз у всіх свій фронт. У освітян він теж свій. З перших днів війни заклади освіти стали штабами допомоги, а освітяни – волонтерами. На базі гуртожитків семи закладів професійно-технічної освіти та в приміщеннях п’яти закладів загальної середньої освіти з перших днів війни організували роботу центрів тимчасового розміщення внутрішньо переміщених та евакуйованих осіб, де облаштували 1820 спальних місць, забезпечили безкоштовним гарячим харчуванням одночасно до 1645 осіб. Отож, окрім виконання своїх безпосередніх посадових обов’язків освітяни і зараз волонтерять, донатять , плетуть маскувальні сітки, працюють у Центрах розміщення ВПО, розвантажують гуманітарні вантажі та всіма силами допомагають українській армії і людям, постраждалим від воєнних дій», — підсумувала Оксана Яценко.

Коментарі у Facebook
Поділиться новиною
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin